ဘယ္ေမာင္း၊ ညာေမာင္း တင္သြင္းခြင့္ပါမစ္ မူဝါဒေျပာင္းလဲမႈမ်ားေၾကာင့္ ကားတင္သြင္းသည့္ကုမၸဏီမ်ား အခက္အခဲႀကံဳ ေတြ႕ေနရေၾကာင္း ဟြန္ဒိုင္း ကိုရီးယားကား တင္သြင္းသည့္ ကုမၸဏီဒါ႐ိုက္တာတစ္ဦးက ေျပာသည္။
”ဘယ္ေမာင္းေတြ လုပ္ေနရာ ကေန
ညာေမာင္းျပန္ခြင့္ျပဳလုိက္ ေတာ့ ဘယ္ေမာင္းစာခ်ဳပ္ေတြ ဒုကၡ ေရာက္ကုန္ေရာ၊
ဘယ္ေမာင္းတင္ သြင္းတာက စာခ်ဳပ္နဲ႔ဆုိေတာ့ မယူ လုိ႔မရေတာ့ဘူး။ ျမန္မာေတြက
လည္း ဂ်ပန္ကားပဲႀကိဳက္ၾကတယ္။ ညာေမာင္းလည္းျပန္ခြင့္ျပဳေရာ၊ ဘယ္ေမာင္းျဖစ္တဲ့ ကိုရီးယား၊ တ႐ုတ္ကားေတြ ဝယ္မယ့္ သူမရွိျဖစ္ ေရာ၊ တိက်တဲ့မူဝါဒမရွိေတာ့ လုပ္ရ တာ ခက္ခဲတယ္။ ကိုယ္စားလွယ္ ယူထားရတဲ့ကုမၸဏီေတြဒုကၡေရာက္ ကုန္တာေပါ့”ဟု အထက္ပါပုဂၢိဳလ္ ကေျပာသည္။
ယခင္က ဘယ္ေမာင္းသာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳသည့္ မူဝါဒေၾကာင့္ ကားကုမၸဏီမ်ားမွာ ဘယ္ေမာင္း ထုတ္လုပ္သည့္ ကုိရီးယားႏွင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမ်ားမွ ကားမ်ားအား ကိုယ္ စားလွယ္ယူကာ တင္သြင္းၾက ၿပီး ကားအုိကားေဟာင္းလဲလွယ္ေရး အစီအစဥ္အရ ၂ဝ၁၁ခုႏွစ္ စက္တင္ ဘာမွစတင္ကာ ညာေမာင္းျပန္ လည္တင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္ျ ခင္းေၾကာင့္ ဘယ္ေမာင္းစာခ်ဳပ္ျဖင့္ တင္သြင္း ထားသူမ်ား အခက္အခဲႀကံဳေတြ႕ရ ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းထံမွ သိရသည္။ ”ညာေမာင္းတင္သြင္းခြင့္က ေရာ တကယ္တည္ ၿငိမ္မႈရွိလား၊ တည္ၿငိမ္မႈရွိမယ္ဆုိရင္ ဂ်ပန္ကုမၸ ဏီေတြနဲ႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္ဖို႔ရွိ တယ္။ ဂ်ပန္ဘက္ကလည္း ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ ဝင္လာခ်င္တယ္။ အခုေတာ့ မလုပ္ရဲျဖစ္ေ နတယ္”ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။ ကားဝယ္ေရာင္း ကိုယ္စား လွယ္တစ္ဦးက ”ကားတင္သြင္း တာက ဘယ္ႏွစီးယူမယ္ဆုိတဲ့ စာခ်ဳပ္ နဲ႔ လုပ္ရတာ။ ကားကိုသေဘၤာတင္ ၿပီ ဆုိရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံေရာက္ဖို႔ သံုးလ ေလာက္ၾကာတယ္။ အဲဒီၾကာတဲ့ ႏွစ္ လသုံးလအတြင္းမွာ မူဝါဒေျပာင္းလဲ သြားရင္ဘာဆက္လုပ္ရမလဲ”ဟု ေျပာသည္။၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ညာေမာင္း တင္သြင္းခြင့္ အၿပီးသတ္ရပ္ဆုိင္း မည္ဟူေသာသတင္းမ်ား ထြက္ေပၚ ေနၿပီး အဆုိပါသတင္း၏ ခုိင္မာမႈ ကိုမည္သူမွ် မခန္႔မွန္းႏုိင္ျဖစ္ေနရ ေၾကာင္း၊ ကားတင္ သြင္းသည့္ လုပ္ ငန္းအားရပ္ဆုိင္းကာ အေျခအေနေစာင့္ၾကည့္ေနၾကသည့္ ကုမၸဏီမ်ား ရွိေနေၾကာင္း ၄င္းထံမွ သိရသည္။ကားတင္သြင္းသည့္ ကုမၸဏီ မ်ားအေနျဖင့္ ဘယ္ေမာင္းျဖစ္ေစ၊ ညာေမာင္းျဖစ္ေစ တင္သြင္းခြင့္မူဝါဒ ကိုတိက်စြာခ်မွတ္ေပးေစလုိေၾကာင္း ၄င္းတို႔က ေျပာသည္။
ေဝယံမုိးျမင့္
လည္း ဂ်ပန္ကားပဲႀကိဳက္ၾကတယ္။ ညာေမာင္းလည္းျပန္ခြင့္ျပဳေရာ၊ ဘယ္ေမာင္းျဖစ္တဲ့ ကိုရီးယား၊ တ႐ုတ္ကားေတြ ဝယ္မယ့္ သူမရွိျဖစ္ ေရာ၊ တိက်တဲ့မူဝါဒမရွိေတာ့ လုပ္ရ တာ ခက္ခဲတယ္။ ကိုယ္စားလွယ္ ယူထားရတဲ့ကုမၸဏီေတြဒုကၡေရာက္ ကုန္တာေပါ့”ဟု အထက္ပါပုဂၢိဳလ္ ကေျပာသည္။
ယခင္က ဘယ္ေမာင္းသာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳသည့္ မူဝါဒေၾကာင့္ ကားကုမၸဏီမ်ားမွာ ဘယ္ေမာင္း ထုတ္လုပ္သည့္ ကုိရီးယားႏွင့္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံမ်ားမွ ကားမ်ားအား ကိုယ္ စားလွယ္ယူကာ တင္သြင္းၾက ၿပီး ကားအုိကားေဟာင္းလဲလွယ္ေရး အစီအစဥ္အရ ၂ဝ၁၁ခုႏွစ္ စက္တင္ ဘာမွစတင္ကာ ညာေမာင္းျပန္ လည္တင္သြင္းခြင့္ျပဳလိုက္ျ ခင္းေၾကာင့္ ဘယ္ေမာင္းစာခ်ဳပ္ျဖင့္ တင္သြင္း ထားသူမ်ား အခက္အခဲႀကံဳေတြ႕ရ ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၄င္းထံမွ သိရသည္။ ”ညာေမာင္းတင္သြင္းခြင့္က ေရာ တကယ္တည္ ၿငိမ္မႈရွိလား၊ တည္ၿငိမ္မႈရွိမယ္ဆုိရင္ ဂ်ပန္ကုမၸ ဏီေတြနဲ႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္လုပ္ကိုင္ဖို႔ရွိ တယ္။ ဂ်ပန္ဘက္ကလည္း ရင္းႏွီး ျမႇဳပ္ႏွံဖို႔ ဝင္လာခ်င္တယ္။ အခုေတာ့ မလုပ္ရဲျဖစ္ေ နတယ္”ဟု ၄င္းက ေျပာသည္။ ကားဝယ္ေရာင္း ကိုယ္စား လွယ္တစ္ဦးက ”ကားတင္သြင္း တာက ဘယ္ႏွစီးယူမယ္ဆုိတဲ့ စာခ်ဳပ္ နဲ႔ လုပ္ရတာ။ ကားကိုသေဘၤာတင္ ၿပီ ဆုိရင္ ျမန္မာႏုိင္ငံေရာက္ဖို႔ သံုးလ ေလာက္ၾကာတယ္။ အဲဒီၾကာတဲ့ ႏွစ္ လသုံးလအတြင္းမွာ မူဝါဒေျပာင္းလဲ သြားရင္ဘာဆက္လုပ္ရမလဲ”ဟု ေျပာသည္။၂ဝ၁၄ ခုႏွစ္တြင္ ညာေမာင္း တင္သြင္းခြင့္ အၿပီးသတ္ရပ္ဆုိင္း မည္ဟူေသာသတင္းမ်ား ထြက္ေပၚ ေနၿပီး အဆုိပါသတင္း၏ ခုိင္မာမႈ ကိုမည္သူမွ် မခန္႔မွန္းႏုိင္ျဖစ္ေနရ ေၾကာင္း၊ ကားတင္ သြင္းသည့္ လုပ္ ငန္းအားရပ္ဆုိင္းကာ အေျခအေနေစာင့္ၾကည့္ေနၾကသည့္ ကုမၸဏီမ်ား ရွိေနေၾကာင္း ၄င္းထံမွ သိရသည္။ကားတင္သြင္းသည့္ ကုမၸဏီ မ်ားအေနျဖင့္ ဘယ္ေမာင္းျဖစ္ေစ၊ ညာေမာင္းျဖစ္ေစ တင္သြင္းခြင့္မူဝါဒ ကိုတိက်စြာခ်မွတ္ေပးေစလုိေၾကာင္း ၄င္းတို႔က ေျပာသည္။
ေဝယံမုိးျမင့္
0 မွတ္ခ်က္ေပးရန္:
Post a Comment