ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္စည္ပင္ဟာ လာမယ့္ စက္တင္ဘာလကစၿပီး လမ္းေဘးေစ်းသည္ေတြကို ဖယ္ရွား၊ ဖမ္းဆီး အေရးယူတာေတြ လုပ္ေတာ့မယ္လို႔ ဆုိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ စည္ပင္သာယာေရးအဖဲြ႕ေတြအေနနဲ႔ လမ္းေဘးေစ်းသည္ေတြကို ခုလိုပဲ ဘယ္ေန႔ ရွင္းမယ္၊ ဘယ္ေန႔ ဖယ္မယ္၊ ဘယ္ေန႔ဖမ္းမယ္ ေျပာၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္လာလိုက္တာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာပါၿပီ။ တစ္ႏွစ္လည္းမဟုတ္ ႏွစ္ႏွစ္လည္းမဟုတ္၊ ၁၀ ႏွစ္ေတာင္ မကပါဘူး။
ရန္ကုန္ လမ္းေဘး စနစ္တက် ျဖစ္မလာ႐ံုမက ပိုၿပီး ႐ႈပ္ေထြး၊ ပိုၿပီး ညစ္ညမ္း၊ ပိုၿပီး စည္းကမ္းမဲ့ျဖစ္လာတာပဲ ေတြ႕ျမင္ရပါတယ္။ လမ္းေဘးေစ်းသည္၊ ကားပါကင္ထိုးမယ့္ ကားပိုင္ရွင္၊ လမ္းေပၚေမာင္းတဲ့ ကား၊ လမ္းေလွ်ာက္မယ့္ ျပည္သူ၊ တိုက္ခန္းေတြမွာ ေနထိုင္သူအားလံုး ဘယ္သူေတြမွ အဆင္မေျပၾကပါဘူး။ အခု စည္ပင္ရဲ႕ လမ္းေဘးေစ်းသည္ေတြကို ရွင္းလင္းမယ္ဆိုတဲ့ အစီအစဥ္ဟာ အထက္အမိန္႔အရ လူၾကားေကာင္းေအာင္ ေၾကာ္ျငာတာလား၊ တကယ္ပဲ အစီအစဥ္ရွိရွိ စနစ္တက် လုပ္တာလား၊ ေအာင္ျမင္ႏုိင္ပါ့မလားဆိုတာ ေဆြးေႏြးၾကည့္ၾကရေအာင္ပါ။
လက္ရွိ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေတာ္ လမ္းေဘး အေျခအေနဟာ အရင္ တစ္ႏွစ္ ႏွစ္ႏွစ္က ထက္ေတာင္ အမ်ားႀကီး ဆိုးလာေနပါတယ္။ ပထမအေၾကာင္းကေတာ့ ကားပါကင္အတြက္ဆိုၿပီး ျပည္သူေတြ သြားလာေနတဲ့ ပတ္လက္ေဖာင္းေတြကို လွီးျပီး ဘိလပ္ေျမဖို႔တဲ့ အလုပ္ေတြ ေလွ်ာက္လုပ္ေနၾကလို႔ပါ။ ကားပါကင္နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ရန္ကုန္စည္ပင္ကိုေရာ အစိုးရတစ္ဖဲြ႕လံုးကိုပါ အျပစ္တင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာ အေဆာက္အအုံေဆာက္ရင္ သတ္မွတ္ထားတဲ့ အေဆာက္အအုံ ပံုစံ၊ အထပ္အေရအတြက္ရွိရင္ ကားပါကင္ ထည့္သြင္းေပးရမယ္ဆိုတဲ့ စည္းကမ္းခ်က္ရွိၿပီးသားပါ။ ဒါေပမဲ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအတြင္း ရန္ကုန္မွာ အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အအုံအမ်ားႀကီး ေပၚလာေပမယ့္ စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္ အေရအတြက္အတိုင္း ကားပါကင္ေတြ ပါမလာပါဘူး။ ေျမညီထပ္ေစ်းေကာင္းတဲ့ အေနအထားေအာက္မွာ အေဆာက္အအုံ ပိုင္ရွင္ေတြနဲ႔ စည္ပင္တာ၀န္ရွိသူေတြ စည္း၀ါး႐ိုက္ လုပ္ကိုင္ခဲ့တာေၾကာင့္ ရန္ကုန္က အေဆာက္အအုံေတြမွာ ကားပါကင္ေတြ ပါမလာဘဲ ဒီေန႔ ကားပါကင္ရွားတဲ့ အေျခအေန ျဖစ္လာရတာပါ။
ေနာက္ပိုင္း ကားေတြမ်ားလာေတာ့ သီးသန္႔ျဖစ္ေစ၊ တျခားအသံုးခ်မႈနဲ႔ ေရာၿပီးျဖစ္ေစ ကားပါကင္ေတြ ေဖာ္ထုတ္ဖို႔လိုလာျပန္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ ကားပါကင္ လုပ္မယ့္ ေျမေနရာလိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္၀န္ႀကီးဌာနကမွ သူတို႔ပိုင္ေျမေတြကို ကားပါကင္လုပ္ဖို႔ မေပးပါဘူး။ ၀န္ႀကီးေတြနဲ႔ ၀န္ႀကီးဌာနထိပ္ပိုင္း တာ၀န္ရွိသူေတြဟာ ဌာနပိုင္ ေျမကြက္၊ အေဆာက္အအုံေတြကို သူတို႔ ဘိုးဘြားပိုင္ အေမြအႏွစ္ေတြလို႔ သေဘာထားၾကသူေတြပါ။ ကိုယ္က်ိဳး သိပ္မရႏိုင္တဲ့ ကားပါကင္အတြက္ ဘယ္သူမွ ေျမေနရာ မေပးတာေၾကာင့္ အခု အမ်ားျမင္ေနရသလို ျပည္သူေတြပိုင္တဲ့ သြားလာေနတဲ့ ပလက္ေဖာင္းေတြကို လွီးၿပီး ကားေတြရပ္ ခုိင္းတာမ်ဳိး လုပ္ေနပါတယ္။ ေျပာရရင္ ရန္ကုန္မွာ ကားအားလံုးဟာ လမ္းေပၚမွာ ခ်ည္းပါ။
ရန္ကုန္လမ္းေဘးမွာ ေနာက္ထပ္တက္လာတဲ့ ျပႆနာက လမ္းေဘးေစ်းသည္ အလြန္မ်ားလာျခင္းပါ။ သူတို႔ ျပႆနာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆိုင္ခန္းဖြင့္လွစ္ႏိုင္တဲ့ ေျမညီထပ္ အခန္းငွားခေတြ ေစ်းႏႈန္းေခါင္ခိုက္လာတာ၊ စည္ပင္နဲ႔ ေျပလည္ရင္ လမ္းေဘးမွာ ဆုိင္တစ္ဆိုင္ အလြယ္တကူဖြင့္ႏုိင္တာ၊ တျခား အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေတြလည္း နည္းပါးလာတာမို႔ လမ္းေဘး ေစ်းသည္ ေပါမ်ားလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ကုန္ စည္ပင္နယ္နိမိတ္ထဲမွာတင္ လမ္းေဘးေစ်းသည္ ေသာင္းနဲ႔ခ်ီ၊ မွီခိုသူ မိသားစု၀င္ သိန္းနဲ႔ခ်ီရွိေနႏိုင္ပါတယ္။ လမ္းေဘးေစ်းသည္လို႔သာ ေျပာရ၊ တခ်ဳိ႕ဆို ႏွစ္ဆယ္နဲ႔ခ်ီ လမ္းေပၚမွာပဲ ေစ်းေရာင္းခဲ့သူမ်ဳိးေတာင္ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ လမ္းေဘးေစ်းသည္၊ ျပည္သူေတြ သြားလာေရး၊ ကားပါကင္၊ ေရႏုတ္ေျမာင္းစတဲ့ ကိစၥအားလံုးကို သက္ဆုိင္ရာ စည္ပင္က အစီအစဥ္ရွိရွိ စနစ္တက် စီမံခန္႔ခြဲ ေျဖရွင္းေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစ်းသည္ေတြကို ဖယ္မယ္ဆို ဘယ္ေနရာကေန စဖယ္မလဲ၊ သူတို႔အတြက္ လက္ေတြ႕က်က် ဘာေတြ စဥ္းစားထားသလဲ၊ ဘာေတြ ျပင္ဆင္ထားသလဲ စသျဖင့္ စနစ္က်တဲ့ အစီအစဥ္ေတြ ရွိရပါမယ္။ ဒီလိုမွမဟုတ္ဘဲ ျပည္သူေတြ ေျပာပါမ်ားလာခ်ိန္ အထက္က ခိုင္း၊ ဒီအခါ ေအာက္ေျခ ၀န္ထမ္းေတြက ဖမ္း၊ ေစ်းသည္ေတြက ဘ၀ပ်က္မွာမို႔ အဖမ္းမခံရင္ အၾကမ္းဖက္စသျဖင့္ မတည္မၿငိမ္ျဖစ္ၾက၊ ပ်က္ၾကတာကလည္း မၾကာခဏပါပဲ။ လက္ရိွ လႊတ္ေတာ္အမတ္ ဦးေအာင္သိန္းလင္း ၿမိဳ႕ေတာ္၀န္ဘ၀ကေတာင္ လမ္းေဘးေစ်းသည္ေတြကို ဘယ္ႏွစ္လအတြင္း သူကိုယ္တိုင္အၿပီး ရွင္းပစ္မယ္ဆိုၿပီး ေႂကြးေၾကာ္ဖူးပါတယ္။ အဲလို ေႂကြးေၾကာ္လို႔ ဘယ္အခ်ိန္မ်ား ဦးေအာင္သိန္းလင္းတစ္ေယာက္ ဆာမူ႐ိုင္း ၀တ္စံု၀တ္၊ ကင္ဒိုဓားႀကီးကိုင္ၿပီး ထြက္လာေလမလဲ ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့ၾကပါေသးတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့လည္း ဖမ္းလိုက္၊ ျပႆနာေတြျဖစ္လိုက္နဲ႔ ခုလိုပဲ အစီအစဥ္မက် စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ျဖစ္ၿမဲျဖစ္ဆဲ ျပန္ျဖစ္တာပါပဲ။
အခုလည္း လမ္းေဘးေစ်းသည္ေတြကို နီးရာ ေစ်းေတြမွာ ေနရာခ်ထားေပးမယ္ ေျပာေနျပန္ပါၿပီ။ ဒီလိုေျပာၿပီး အေကာင္အထည္ေဖာ္ခဲ့တာ တစ္ႀကိမ္၊ ႏွစ္ႀကိမ္ မကပါဘူး။ ေအာင္လည္း မေအာင္ျမင္ဘဲ ထင္ရာျမင္ရာ ေလွ်ာက္ေလွ်ာက္ေျပာေနသလိုေတာင္ ျဖစ္ေနပါတယ္။ တကယ့္တကယ္ လမ္းေဘးေစ်းသည္ေတြကို စနစ္တက်ေနရာခ်မယ္ဆိုရင္ လက္ေတြ႕က်တဲ့ အစီအစဥ္ေတြရွိဖို႔လိုပါတယ္။ တကယ္ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ သူ၊ ဆံုးျဖတ္ႏုိင္တဲ့သူက ဦးေဆာင္အေကာင္အထည္ေဖာ္မွ ရႏုိင္ပါမယ္။ လမ္းတစ္လမ္းမွာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခရွိတဲ့ ေနရာေတြမွာ၊ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတဲ့ အေရအတြက္၊ ျဖစ္ႏုိင္ေျခရွိတဲ့ ဆိုင္အမ်ဳိးအစားကို တိတိက်က် သတ္မွတ္ခြင့္ျပဳေပးတာ၊ က်န္တဲ့ဆုိင္ေတြအတြက္ တ႐ုတ္တန္းလို သီးသန္႔လမ္းေတြ သတ္မွတ္ေပးၿပီး ေစ်းေရာင္း ခိုင္းတာ၊ တခ်ဳိ႕ကို နီးစပ္ရာေစ်းေတြမွာ ေနရာခ်ထားေပးတာ စသျဖင့္ စနစ္တက် လုပ္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။
ခြင့္ျပဳထားတဲ့ လမ္းေဘးဆုိင္ေတြကိုလည္း လွ်ပ္စစ္၊ ေရစသျဖင့္ အသံုးျပဳခြင့္ေပးၿပီး သန္႔ရွင္းက်န္းမာေရးနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ တည္ခင္းေရာင္းခ်မႈေတြ ျဖစ္လာေအာင္ အကူအညီေပးရပါမယ္။ ကန္႔သတ္သင့္တဲ့ ဆုိင္အမ်ိဳးအစားေတြကုိေတာ့ ကန္႔သတ္ရပါလိမ့္မယ္။ သက္ဆုိင္ရာ တာ၀န္ရွိသူေတြဘက္က တကယ့္ကို အားလံုးအတြက္ ေကာင္းမြန္တဲ့အစီအစဥ္ စနစ္တက် ရွိၿပီ ဆိုရင္ ထိထိေရာက္ေရာက္ တိတိက်က် ေနရာခ် ကိုင္တြယ္ရပါလိမ့္မယ္။ ဒီကိစၥ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ လုပ္တာမ်ဳိး ပါလာရင္ေတာ့ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘဲ ပ်က္ပါလိမ့္မယ္။ တကယ္ေတာ့ စစ္ဗိုလ္ေဟာင္းေတြ ေခါင္းေဆာင္တဲ့ အာဏာရပါတီ တုိင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္သင့္ မသင့္ ရန္ကုန္စည္ပင္နဲ႔ လမ္းေဘးမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို ၾကည့္ရင္ သိႏုိင္ပါတယ္။ အလြန္အရည္အခ်င္း မရွိ၊ အလြန္ အဆင့္အတန္းမရွိတဲ့ စီမံအုပ္ခ်ဳပ္ပံုကို ျမင္ၾကရမယ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ေျခဖ်က္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ လမ္းေဘးေစ်းသည္ကိစၥ စနစ္တက် ေျဖရွင္းျပပါ၊ ဒီလိုမွ မဟုတ္ဘဲ အရင့္အရင္တုန္းကလိုပဲ ဖမ္းလိုက္၊ ဆီးလိုက္၊ လုယက္လိုက္ လုပ္႐ံုသက္သက္ ျပည္သူေတြကို ဒုကၡမေပးၾကပါနဲ႔ေတာ့။
============
စည္သူေအာင္ျမင့္
Mizzima - News in Burmese

0 မွတ္ခ်က္ေပးရန္:
Post a Comment