Tuesday, July 15, 2014

ဇုန္ကား စတင္အပ္ႏွံခြင့္ျပဳေသာေန႔တြင္ ကားစလစ္ေစ်း ျပဳတ္က်



ျပည္တြင္းစက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ားကို ဇူလိုင္ ၁၄ ရက္မွစတင္၍ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းဖ်က္သိမ္းသည့္အစီအစဥ္ျဖင့္ အပ္ႏွံခြင့္ျပဳရာ သဃၤန္းကြၽန္းၿမိဳ႕နယ္ရွိ ကညန႐ံုးသို႔ ဇုန္ထုတ္ကားမ်ား လာေရာက္အပ္ႏွံေနသည္ကို ေတြ႕ရစဥ္ (ဓာတ္ပံု − နစ္ကီ)
စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားမ်ား ကုိ ယာဥ္အုိယာဥ္ေဟာင္းစနစ္ျဖင့္   စတင္အပ္ႏွံခြင့္ျပဳေသာေန႔တြင္ ကားစလစ္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ျပဳတ္က် သြားေၾကာင္း ကား၀ယ္ေရာင္း ေစ်းကြက္မွ သတင္းရရိွသည္။
ဇုန္ထုတ္ကားမ်ား စတင္ လက္ခံေသာ ဇူလုိင္ ၁၄ ရက္တြင္  ကားျပန္အပ္မႈ မ်ားျပားေနၿပီး ေစ်းကစားသူမ်ားေၾကာင့္ စလစ္ ႏွင့္ ဂ်စ္ကားေစ်းမ်ား က်ပ္သိန္း ဆယ္ခ်ီက်ဆင္းသြားသျဖင့္ ေစ်းေကာင္း ေစာင့္ဆုိင္းလုိက္သူမ်ား အဆင္မေျပ ျဖစ္သြားရေၾကာင္း ကားေစ်းကြက္မွ သတင္းရရိွသည္။
သက္ဆုိင္ရာ ကုန္းလမ္းပုိ႔ ေဆာင္ေရး႐ံုးမ်ားတြင္ ဇုန္ကား မ်ား စတင္အပ္ႏွံခံေသာေန႔တြင္ ပင္ဇုန္ကားမ်ား လာေရာက္အပ္ ႏွံမႈမ်ားေနၿပီး လက္ခံလိုက္ပါက စလစ္မ်ား မ်ားလာသည့္အတြက္  ေစ်းကြက္က ေစ်းေလွ်ာ့ေပးလာ ေသာေၾကာင့္ ဂ်စ္ကားႏွင့္ စလစ္မ်ား  ေစ်းက်ဆင္းလာခဲ့သည္။
ဇုန္ကားမ်ား စတင္လက္ခံ လုိက္ေသာ ေန႔တြင္ပင္ ဂ်စ္ကား ေခၚေစ်းႏွင့္ ၁က စလစ္ကားမ်ား ေစ်းကြက္မွာ က်ပ္သိန္း ၂၀ ေက်ာ္က်ဆင္းလာခဲ့သည္။
‘‘အစကေတာ့ အအပ္ခံ လိုက္ရင္ ဇုန္ကားေစ်းေတြ တက္ လာမယ္ထင္ၿပီး တခ်ိဳ႕မထုတ္ ေသးဘဲ ထားတာေတြရိွေပမယ့္ အခုက အအပ္ခံလိုက္တဲ့အခ်ိန္ မွာ ကားေစ်းေရာ၊ စလစ္ေစ်းေတြ ပါ ထပ္က်သြားတယ္။ ဒီရက္ပုိင္း ေတြြမွာ ေစ်းေတြက ဆက္က် သြားႏုိင္ေသးတယ္’’ဟု ကားေစ်း ကြက္မွ ၀ယ္ေရာင္းျပဳလုပ္ေနသူ ဦးေအာင္သန္းဦးကေျပာသည္။
ဂ်စ္ကားမ်ား အပ္ႏွံမႈလက္ခံမည္ဟု သတင္းထုတ္ျပန္ေသာ ဇူလုိင္ ၈ ရက္တြင္ က်ပ္သိန္း ၅၀ ၀န္းက်င္ ေပါက္ေစ်းရိွေနေသာ ကားမ်ားကို က်ပ္သိန္း ၂၀ ေစ်း ျမႇင့္ကာ က်ပ္သိန္း ၇၀အထိ ေစ်း ျမင့္ေခၚလိုက္သည္။ သုိ႔ေသာ္ ယခု အပ္ႏွံခံလုိက္သည့္ေန႔တြင္ ဂ်စ္ကားေစ်းႏႈန္းမ်ား က်ပ္သိန္း ၅၀-၅၅ သိန္းခန္႔အတြင္းသာ အေရာင္းအ၀ယ္ ျဖစ္ေနေတာ့ ေၾကာင္း ကား၀ယ္ေရာင္းေစ်း ကြက္မွ သိရသည္။
ထို႔အတူ အပ္ႏွံခံေနေသာ ၁က စလစ္ကားမ်ား ေစ်းကြက္မွာ လည္း ယခင္က က်ပ္သိန္း ၁၁၀ ခန္႔ရိွေနရာမွ ဇုန္ကားအပ္ႏွံမႈမ်ား ျပဳလုပ္လုိက္ေသာ ရက္တြင္ ၈၅ သိန္းအထိ ေစ်းႏႈန္းမ်ားက်ဆင္း သြားသည္ဟု ကား၀ယ္ေရာင္း ျပဳ လုပ္သူမ်ားကဆုိသည္။
‘‘ကားေတြ အပ္ႏွံခံလိုက္ ေတာ့ စလစ္ေစ်းေတြက အမ်ား ႀကီးလည္းထြက္လာမယ္ဆိုေတာ့၊ေစ်းကစားသူေတြလည္းရိွေတာ့ ေစ်းေတြက က်သြားတာ။ ေစာင့္ ႏုိင္လို႔ ေနာက္ပုိင္းစလစ္ေတြ ရွား လာရင္ေတာ့ ေစ်းကျပန္တက္ လာမွာပဲ’’ ဟု ကား၀ယ္ေရာင္းျပဳ လုပ္သူတစ္ဦးကေျပာသည္။
လက္ရိွ ယာဥ္အုိယာဥ္ ေဟာင္းစနစ္ျဖင့္ အပ္ႏွံခံေန ေသာ ၁ကႏွင့္ ဂ်စ္ကားစလစ္မ်ား ေပးေဆာင္ရမည့္ ကညနခြန္ မ်ားမွာ CIF တန္ဖုိးအလိုက္ ႏွစ္ဆထိ ကြာျခားမႈရိွေနသည္။
ဇုန္ထုတ္ကားမ်ားကုိ ဖ်က္ သိမ္းခြင့္ျပဳ၍ အစားထိုးတင္သြင္း ရာတြင္ CIF ကန္ေဒၚလာ ၁၅၀၀၀ႏွင့္ ေအာက္ယာဥ္ကုိသာ တင္ သြင္းခြင့္ျပဳၿပီး ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ေလွ်ာ့ေပါ့ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ကုန္လမ္းပုိ႔ေဆာင္ေရး ၫႊန္ၾကားမႈဦးစီးဌာနမွ တာ၀န္ရိွ သူတစ္ဦးကေျပာသည္။
စက္မႈဇုန္ကားမ်ားျဖစ္ေသာ္ လည္း ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္ပြားၿပီး အပ္ႏွံလွ်င္ သတ္မွတ္ခြင့္ျပဳမည့္ ယာဥ္သာ တင္သြင္းခြင့္ျပဳၿပီး ၁၀ ရာခိုိင္ႏႈန္းသာ အခြန္ေလွ်ာ့ေပါ့ မည္ျဖစ္သည္။

0 မွတ္ခ်က္ေပးရန္:

Post a Comment

 
Design by Wordpress Theme | Bloggerized by Free Blogger Templates | JCPenney Coupons